fredag 1 juli 2011

2006 Château Mont-Redon

Ännu ett vin från Bolagets ordinariehyllor. Mont-Redon var det länge sen jag provade och nu fick det bli dags igen. Doften öppnar upp sig ganska fort. Här finns hinkvis med mineraler och terrior. En god hallonton sprider sig i glaskupan och ju mer jag snurrar glaset desto mer läckra animaliska inslag strömmar det upp. Massor av bacon och grillat kött. Det här lovar verkligen gott. I munnen återfinns alla mineraler. Frukten är varmjordig och lite eldig, ändå rätt munfyllande. I bärkorgen lägger jag ner hallon, björnbär och körsbär. en lite bitter smak härleder jag till mineralerna, men jag kan vara fel ute. Avslutet har en uns metall i sig och klingar av i lite fatvanilj. Dag två har vinet rundat av sig lite, men själklart lyser ursprunget starkt igenom.

SB : 2811
Pris : 232:-

Inga kommentarer: