onsdag 22 juni 2011

2006 Muga Reserva

Modern doft med läckra skogsbär och vildhallon. Lätt parfymerade inslag och så en hel del fat och vanilj. I munnen får jag ett vin med en fräsch syra och en upplevelse av ett lite för tunt vin för min smak. Här finns körsbär, tranbär och syrliga rönnbär, men också på tok för mycket ek för min del. Alkoholen ligger på en behaglig nivå, men avslutet lämnar kvar en hel del ekbeska i munnen.

Jag hade en del förväntningar på det här vinet, och doften låg bra till, men smaken träffar inte rätt i min palett. Det här lämnar jag till andra att njuta av.

Terrific Wine importerar vinet och har beskrivit vineriet så här.

SB : 73711
Pris : 145:-

2 kommentarer:

Herren sa...

Mycket Rioja nu :-) Själv har jag klarat mig undan ett bra tag. Har inte smakat sedan BYOB hos casa smakabra. Men de var å andra sidan riktigt bra...

Micke sa...

Ja, jag kände att jag inte hade provat så mycket härifrån och ville bilda mig en egen uppfattning. Nu är snart den djupdykningen klar och känner för att göra nåt liknande med något helt annat distrikt eller vintyp.