söndag 29 maj 2011

2007 Louis M Martini Cabernet Sauvignon

Fruktig doft med tydliga svarta vinbär. Lagom dos med ek och en trevlig nyans av kanel och eneträ. I munnen är det fortfarande svarta vinbär som regerar men här finns det också blåbär. Faten känns och ger ifrån sig vanilj och kaffe. En antydan till ceder uppskattas. Varmjordig frukt med en alkohol som bryter igenom en aning för mycket. Läckert sandiga tanniner. En pigg syra, tycker jag till skillnad från flera andra bloggare, efterhand luftas vinet och en något mer sötaktig bärkorg kommer fram. Avslutet är gott, fruktigt och lagom långt.


Det här vinet kom i aprilsläppet och finns kvar ett bra tag på hyllorna och som sagt flera bloggare har provat tidigare. Jag gör det lite enkelt för mig och länkar till Johan P, som även han har länkat till alla andra som skrivit om vinet och dessutom en kort historik om Martini.
Sammanfattningsvis kan jag tycka att vinet är helt OK, jag kommer inte att köpa fler flaskor för att lägga undan, men tackar heller inte nej om jag får tillfälle att prova igen.

SB : 6723
Pris : 199:-

Inga kommentarer: