onsdag 22 december 2010

3 snabba 3/3, 2009 Motörhead Shiraz

Tredje och sista vinet. Även den här blev jag bjuden på. Blint.

Doften är väldigt flörtig. Jordgubb och vanilj så det står härliga till. En Pino?? TuttiFrutti-toner som gör doften candy-like. Som om inte det räckte så hittar jag även godiskola i lördagspåsen. Lite grönt finns också med i påsen , anis och fänkål. Eller är det lakritsremmar? En frukt/bär förutom jordgubben är iallafall fikon. Trots all fejk så är doften väldig god och som sagt, flörtig.

Smaken följer min fråga om Pino. Bärig, med betoning på röda trädgårdsbär. Mjuka tanniner. Rätt läskande, vilket gör att jag gärna tar stora klunkar. Avslutet är tyvärr i det glesaste laget för mig, men det mynnar ändå ut i en intressant järnig ton.

Allt som allt så gillar jag vinet. En shiraz, det skulle jag aldrig gissa på blint. Jag lyssnar inte alls på deras musik, men har väl en bild av att det ska vara rätt hårda killar. Vilket även etiketten lever upp till. Vad hände? Det här liknar mer en ung, flörtig och sensuell kvinna. Ändå, jag ska återkomma en gång till, för jag gillar det.

SB : 71086
Pris : 119:-

1 kommentar:

Herren sa...

Så där ja, tillbaka i gammal god form igen. Datortrassel är inget kul, skall bara fungera. Gallo lät riktigt intressant, en överraskning. Som vanlig skall man nog inte gå på SB rekommendationer avseende lagring.