söndag 8 november 2009

Det Goda Köket 2009



Under fredagen hade jag nöjet att få prova på och stå på andra sidan bordet under mässan. I Vinunics monter var det högt tryck redan från start. Placeringen av montern var strategiskt lagd i mitten, där stråket av många människor passerade. Långpasset från morgon till kväll kändes som en förmiddag. Under dagen hann jag med att träffa massor med vinentusiaster som brann för sitt intresse och gärna ville dela med sig av sin information om vad som låg och ruvade just i deras källare. Visst var det övervägande majoritet som bara såg Amarone som det absoluta måstet att få prova, men så är ju mässan väldigt folklig. Det kan kännas synd att höja just det vinet till nästan något mytiskt, när det fanns flera andra viner som i mitt tycke smakar mycket bättre och är mer intressant. Jag vet inte vad det är som gjort Amarone till svenska folkets svar på det ultimata lyxet.

Under dagen fick jag möjlighet att lära känna flera mycket trevliga och intressanta kollegor också, och det ska väl sägas att ibland kändes det som jag var lite ute på djupt vatten när jag hör hur extremt kunniga dessa personer är. Jag hoppas ändå att jag lyckades lämna några positiva intryck till en del människor som stannade förbi just mig.

2 kommentarer:

Pipe is life sa...

Hej Micke. Jag tyckte att du gjorde ett stabilt intryck och ditt kunnande är det väl inget fel på. Rock on

Micke sa...

Hej Agne
Du såg lika stabil ut du med, när du syns i TV4 Nyheterna.
;-)