torsdag 13 augusti 2009

2007 Trapiche Finca Las Palmas Cabernet Sauvignon




Två olika viner från Argentina har jag provat sen jag började med den här bloggen i februari förra året. Ska jag skämmas? Frågan är; Varför jag inte provat mer från Argentina? Jag tror det har att göra med att det för det mesta har varit malbec som jag provat, och den har inte passat min palett helt enkelt. Jag minns att jag provat någon Catena på någon mässa och det har faktiskt varit bra. Så jag har väl helt enkelt inte provat tillräckligt mycket från Argentina för att dissa dess viner helt.
Det här vinet bjöd Patrik på när semestern begav sig.



Vinet har en god fruktig doft. En hel del fat har används och det känns på doften. Inbjudande toner av lakrits, läder och choklad blandas med svarta vinbär.
Smaken väldigt fruktig och går åt det mörka hållet. Doftens nyanser stämmer väl överrens med smakens. Lakrits, läder och svarta vinbär. Avslutet är varmt och gott.


Jag är positivt överraskad. Det var gott. Ok det är inget jätte komplext vin, men väl ett mycket gott grillvin.


2007 Trapiche Finca Las Palmas Cabernet Sauvignon, Argentina, SB 95098, 115:-



1 kommentar:

Sven sa...

Jag köpte fyra flaskor efter att ha fått smaka av grannen men drack det först häromdagen. Jättegott! Synd bara att det inte längre verkar finnas att få tag på...