söndag 22 februari 2009

2006 Treasures Shiraz

Denna helg blev inte som jag tänkt mig. Vi skulle fått över ett par bekanta med deras barn på middag. Men på lördagsmorgonen vaknade vår dotter med feber och rejält täppt näsa. Det visade sig också att även hos våra förväntade besökare fått sig en slänga av febern med. Det var bara att skjuta upp till en annan gång. Så som de flesta andra svenskar hamnade vi framför Melodifestivalen, och inte nog med det så lyckades jag skruva upp kapsylen på en tråkig aussie-shiraz. Visst var jag den skyldige till detta spontana inköp under fredagslunchen, och på nåt sätt tilltalade mig etiketten!! Åh, visst man kanske inte ska vänta sig stordåd för 89 spänn. Fast jag var sugen på en härlig fruktbomb, så var detta ett sliskigt och syltigt försök till fruktbomb. Den låga syran och den totala avsaknaden av tanniner hjälpte inte upp vinet direkt. Allt är en enda kompott av björnbär, blåbär, lakrits och socker. Detta skulle gärna lika kunna vara en billig BiB. Till råga på det så läser jag avundsjukt om en fantastiskt portugisisk provning hos några andra bloggare.
Nä, nu har jag deppat några dagar för att livet inte alltid går som man vill. Dags att försöka sätta fokus på nåt annat. Jag ringer Patrik och frågar om han inte vill komma över på onsdag, och det vill han. Då ska det bli något bättre än den här kan jag lova iallafall. Tills dess får jag nöja mig att läsa om fantastiska provningar hos likasinnade. Lev väl.

Inga kommentarer: