måndag 26 maj 2008

2005 Roodeberg


Yes, I´m back. Efter en viss tids data krångel har nu nya modemet installerats och allt fungerar igen. Skönt. Ligger efter med en del inlägg, så nu kan dom komma rätt tätt. Var därför inte orolig över mina alkoholvanor.....ännu!
Den här Sydafrikanen har jag druckit många gånger och är ett bra vin för dom pengarna tycker jag. Inget att rabbla en masssa superlativ över. Utan ett väldigt typiskt South African wine. Finns även i BIB men jag föredrar flaskan. Ska jag vara riktigt petig tyckte jag nog förra årgången var ett snäpp bättre.
Vad doftade det då? Jo, en massa rök, rostade ekfat, ceder och mörka bär.
Och smaken är fruktig, eldig, rökig, massor av fat och en hel del mörka bär.
Vinet har en "hemlig" blend av Cabernet Sauvignon, Merlot och Shiraz.

Inga kommentarer: